RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia
w naszym przedszkolu
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana
w godzinach od 8.00 do13.00
7.30 - 8.00
*Schodzenie się dzieci;
*Indywidualne kontakty z dziećmi i ich rodzicami;
*Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy swobodne dzieci; realizacja ofert przedszkola;
*Zabawy integrujące grupę;
8.00 – 9.00
*Zabawy dowolne wg zainteresowań, podejmowane z inicjatywy dzieci; przy niewielkim udziale nauczyciela;
* Język angielski / poniedziałek, wtorek: 8.00- 8.30 /;
* Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju;
* Ćwiczenia ogólnorozwojowe np.: rozwijające percepcję słuchową, wzrokową;
* Obserwowanie stanu pogody, roślin w kąciku przyrody;
* Zestaw ćwiczeń porannych, zabawa ruchowa o wielostronnej formie ruchu;
* Zabiegi porządkowe i higieniczne;
9.00 – 10.00
*Śniadanie – kultura spożywania posiłków i zachowania się przy stole;
*Czynności samoobsługowe i higieniczne;
*Zabawy integrujące grupę;
10.00 -11.00
*Sytuacje edukacyjne organizowane w sali lub plenerze, rozwijające różne formy
aktywności dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami
rozwojowymi, w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i
przyrodniczym - realizowane według wybranego programu wychowania
przedszkolnego;
*/ 3-4-latki/ zabawy swobodne dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela;
11.00 – 12.00
*Czynności samoobsługowe w łazience i w szatni. Przygotowanie do pobytu na powietrzu;
*Zabawy na powietrzu, placu zabaw, obserwacje przyrodnicze – spacery, wycieczki lub zabawy ruchowe;
*Różne formy pracy zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami dzieci;
12.15 – 12.45
*Czynności higieniczno-porządkowe;
*Obiad – sprawne posługiwanie się sztućcami, kultura spożywania posiłku;
*Czynności porządkowe i higieniczne;
12.45 – 13.00
*Relaksacja, bajkoterapia, słuchanie bajek i muzyki, gry i zabawy językowe,
*Zabawy dydaktyczne, zabawy wg zainteresowań dzieci;
13.00 – 14.30
*Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, wiadomości i umiejętności,
gry towarzyskie, zabawy w kącikach zainteresowań;
*Zabawy na placu zabaw;
*Praca indywidualna z dziećmi zdolnymi i z przedszkolakami o specjalnych
potrzebach edukacyjnych;
*Czynności porządkowe, troska o ład i porządek w otoczeniu;
*Kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami;
*Rozchodzenie się dzieci.