KOMUNIKATY
Poradnik dla rodziców
Internet umożliwia nam załatwianie codziennych spraw bez wychodzenia na zewnątrz. Czas spędzony w domu kusi jednak, aby z sieci korzystać zdecydowanie częściej, niż jest to konieczne. Jak zatem „odłączyć” siebie i dzieci? Podpowiadamy!
#Zostanwdomu i odłącz się
Zdalna praca, zdalna szkoła. Po codziennych obowiązkach przychodzi wreszcie moment na wspólne spędzanie wolnego czasu. Przez ostatnie tygodnie rodzice wykazują się wieloma nowymi pomysłami. No dobrze, a co jeśli pomysły się wyczerpią? Nie martwcie się, znamy sposoby na to, jak połączyć świetną zabawę z nauką, a do tego nie używając komputera czy smartfona. Udowodnimy, że da się!
Mały programista
Prawie codziennie docierają do nas informacje o tym, że na rynku pracy brakuje programistów. To na pewno zawód przyszłości, ale także szansa na rozwinięcie umiejętności przydatnych w codziennym życiu. Nauka kodowania nie od razu zrobi z naszych dzieci programistów, ale na pewno nauczy je logicznego myślenia. Proste zabawy to nie tylko pomysł na zorganizowanie czasu dzieciakom, ale także dobre ćwiczenie dla rodziców.
Na początek proponujemy Wam zabawy „20 minut z programowaniem offline”. To proste zadania, które wykonacie z wykorzystaniem przedmiotów domowych. To mogą być kartki papieru, książki, kredki, piłki, koce. Rozejrzyjcie się wokół, na pewno je znajdziecie. Każda zabawa nawiązuje do programowania i w prosty sposób pokazuje, na czym ono polega. Dowiecie się, co to są kody, bugi, skrypty czy bity. A to wszystko podane w formie gier i zabaw dla młodszych i starszych.
Każda zabawa zawiera instrukcję, ilustracje pomocnicze oraz dokładny opis potrzebnych materiałów. Aby ułatwić Wam wspólną zabawę, w publikacji znajdziecie gotowe do wydrukowania lub przerysowania wzory plansz do zaproponowanych gier.
Jeśli będziecie chcieli bawić się w programowanie w dłuższej perspektywie, warto zaglądać na stronę koduj.gov.pl. Znajdziecie tam dużo inspiracji i pomysłów.
Razem bezpiecznie w internecie
Czas spędzany w domu to również dobry moment, żeby porozmawiać z dziećmi o bezpieczeństwie w internecie. Nie musi być to zwykła „pogadanka”, my proponujemy edukację poprzez zabawę. Cykl „#zostanwdomu bezpiecznie z Akademią NASK” to aktywności, dzięki którym poznacie internetowe zagrożenia i dowiecie się, jak sobie z nimi radzić. Znajdziecie je stronie akademia.nask.pl oraz w kanałach społecznościowych. Tutaj, podobnie jak przy zabawach z programowaniem, potrzebujecie tylko to, co macie już w domu pod ręką.
Łamigłówki, krzyżówki, kolorowanki nawiązują w prosty sposób do tego, jak działa internet, co możemy w nim znaleźć, ale przede wszystkim na co uważać. Ta wiedza przyda się nie tylko dzieciom, ale także rodzicom. Gry i zabawy dostosowane są do poszczególnych grup wiekowych.
Bądźcie na czasie
Świat gna do przodu, spora część naszego życia przeniosła się do internetu. Warto regularnie uzupełniać wiedzę o tym, z czym Wasze dzieci mogą się tam zetknąć, i być na czasie. Teraz jest najlepszy moment, aby zapobiegać i rozmawiać. Jak? Z pomocą przyjdą Wam poradniki o internetowych zagrożeniach. Ich autorzy w prosty sposób tłumaczą, na czym polegają zjawiska, jaka jest ich skala i – co najważniejsze – jak unikać niebezpieczeństw i rozwiązywać problemy. W obecnych czasach ta wiedza jest bezcenna.
Odwiedźcie także stronę gov.pl/niezagubdzieckawsieci z praktycznymi informacjami o bezpieczeństwie dzieci w sieci.
Źródło: https://www.gov.pl
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI W TRAKCIE
ZDALNEJ NAUKI
źródło/https://sieciaki.pl/
W razie wątpliwości odnośnie do tego, jak w danej sytuacji postąpić,
poproś o radę swoich rodziców lub innych dorosłych, którym ufasz.
Obejrzyj film i utrwal zasady bezpieczeństwa w sieci.
https://youtu.be/-1rkVflmsKA
KOMUNIKAT W SPRAWIE ZDALNEGO NAUCZANIA
DROGI UCZNIU I RODZICU,
OD 25 MARCA DO 14 KWIETNIA EDUKACJA BĘDZIE ODBYWAĆ SIĘ ZDALNIE
1. Każdy uczeń zobowiązany jest do realizacji zajęć z poszczególnych przedmiotów
w systemie zdalnym.
2. Zasady komunikacji z uczniami określi nauczyciel.
3. W nauczaniu wykorzystana będzie komunikacja przy pomocy dziennika Vulcan, mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, platform edukacyjnych oraz strony internetowej szkoły.
4. Przygotowane i wysłane przez nauczyciela materiały będą zawierać kolejne treści
z podstawy programowej. Będą one dostosowane do możliwości uczniów z uwzględnieniem różnych potrzeb edukacyjnych, w tym niepełnosprawności.
5. Zdalne ocenianie wiedzy i umiejętności będzie się odbywać na podstawie uzgodnionych
z nauczycielem form.
6. Miernikiem frekwencji ucznia będzie odesłanie nauczycielowi informacji zwrotnej,
w tym odrobionego zadania w czasie określonym przez nauczyciela.
7. O wszelkich dodatkowych zmianach Dyrektor Szkoły będzie informował na bieżąco.
Życzę powodzenia i zdrowia.
Z wyrazami szacunku,
Dyrektor Zespołu Szkół w Cieszynie
Barbara Nowak
Nauczanie zdalne
Drodzy Uczniowie, zachęcamy Was do korzystania z materiałów ze strony
https://dyktanda.pl/