PROJEKTY I PROGRAMY
W lutym bieżącego roku uczniowie klas I- III przystąpili do realizacji projektu: „Zdrowo jem więcej wiem”, grupa nazywa się „Zdrowa Piramida”. Uczniowie mieli do wykonania określone zadania zgodne z harmonogramem projektu.
Zadanie1. LEKCJA: Piramida zdrowia ucznia
Lekcja przeprowadzona została zgodnie z zaproponowanym w projekcie scenariuszem. W czasie zajęć wykorzystane zostały różne pomoce dydaktyczne takie jak: tablica interaktywna, atlasy geograficzne, książki ze zdjęciami starożytnego Egiptu, rysunki i zdjęcia różnych produktów żywnościowych, tablica z aktualną Piramidą Zdrowia.
Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały pogadanki, oglądały filmy, zdjęcia o starożytnym Egipcie oraz poznały tajniki ich budowy. Następnie uczniowie zapoznani zostali z budową Piramidy Zdrowia. Omówione zostały wszystkie piętra piramidy oraz znaczenie aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania dla naszego zdrowia. Dzieci rozmawiały na temat zwyczajów żywieniowych, wymieniały jakie artykuły lubią a jakie nie. Stwierdziły wszystkie, że chcą być zdrowe, więc muszą zmienić u siebie i w rodzinie zwyczaje żywieniowe. Nie będzie to łatwe -muszą zjadać więcej produktów z dolnej części Piramidy, unikać słodyczy i słodkich napojów, zwiększyć aktywność fizyczną a ograniczyć czas spędzany przed ekranem telewizora, komputera czy tabletem.
Konkurs: Najlepszy rysunek Piramidy Zdrowia
Dobrym sposobem utrwalenia zasad zdrowego stylu życia było przystąpienie do Konkursu „ Najlepszy rysunek Piramidy Zdrowia”. Uczniowie znali już zasady zdrowego odżywiania i wpływu aktywności ruchowej na ich zdrowie. Prace wykonywane były w trzech grupach, w czasie lekcji z pomocą nauczyciela. Dzieci tworzyły piramidy różnymi technikami plastycznymi.
Z wszystkich prac zrobiono klasową wystawę, omówiono je a potem dokonano wyboru najlepszej pracy poprzez głosowanie, w wyniku którego, najładniejszą okazała się Piramida klasy II. Zwycięzcy i uczestnicy konkursu otrzymali nagrody rzeczowe (bloki, długopisy).
Lekcja: Źródło życia i zdrowia – woda!
Uczniowie brali udział w zajęciach podczas których rozmawiali na temat wpływu wody na świat roślin, zwierząt i ludzi. Na kartkach z narysowanym konturem człowieka zaznaczali 2/3 części ciała człowieka i kolorowali na niebiesko. Następnym etapem była rozmowa kiedy (w jakich sytuacjach) organizm człowieka traci wodę, po czym nastąpiła burza mózgów: co jest najlepsze do picia.
Podsumowując zajęcia uczniowie wspólnie wyciągnęli wniosek, że woda to nie tylko źródło życia, lecz także zdrowia, gasi pragnienie i dostarcza składniki mineralne.