PROJEKTY I PROGRAMY
Podsumowanie pracy związanej z innowacją pedagogiczną
z zakresu edukacji matematycznej w klasach I- III
„Matematyka nie jest trudna i nudna- nauczanie poprzez grę i zabawę”
Innowacja miała charakter metodyczny, skierowana była do uczniów klas I- III i miała za zadanie min. kształtować umiejętność twórczego, logicznego myślenia, rozwijać umiejętność poszukiwania rozwiązań, kształtować wytrwałość dążenia do celu.
Podczas zajęć wykorzystywano programy interaktywne, tablicę interaktywną i zasoby portali internetowych. Uczniowie zmagali się z różnorodnymi zadaniami matematycznymi, krzyżówkami. rebusami, łamigłówkami, czasami grali w gry logiczne. W ciekawy sposób mogli zdobywać, utrwalać i rozszerzać swoją wiedzę rozwiązując ciekawe zadania, rebusy, krzyżówki.
Wszyscy uczniowie wzięli udział w klasowym konkursie „Mistrz szybkiego liczenia”, który wyłonił najlepszych i najszybszych w obliczeniach matematycznych w zakresie czterech działań. Przez dwa miesiące uczniowie klasy II i III systematycznie odczytywali i zapisywali temperaturę
z termometru zaokiennego, obliczali, zapisywali różnicę, wskazywali najcieplejszy i najchłodniejszy dzień.
W maju wszyscy uczniowie z klasy II i III wzięli udział w szkolnych eliminacjach do I Międzyszkolnego Konkursu Matematycznego „Mistrz matematyki”. Eliminacje wyłoniły najlepszych matematyków, którzy wzięli udział w konkursie matematycznym w Międzyborzu.
Uczniowie uczestniczący w innowacji mieli szansę osiągnąć swój drobny sukces i nabyć nowych umiejętności matematycznych. Pracowali w grupach, w parach, indywidualnie i zespołowo. Działania uczniów były na bieżąco monitorowane poprzez: obserwację pracy uczniów, sprawdzenie poprawności wykonanych zadań. Uczniowie byli chwaleni i motywowani ocenami bieżącymi. Zadania zawarte w innowacji zostały zrealizowane i chociaż nie przyniosły spektakularnych efektów, utrudniło zdalne nauczanie, to częściowo pobudziły uczniów do działania i spowodowały, że uwierzyli we własne siły.